Rugaciunea profanului...


RUGACIUNEA PROFANULUI 



Biserica intr-o liniste,de cremene 
Asculta rugaciunea,in sublime termene 
A unui profan,intors din ratacire 
Si a simturilor,nabadaioasa razvratire,

Ingenuncheat in fata,fiecarei icoane 
Asalta in viziunea,plina de plocoane 
Bunavointa spiritelor,rugandu-se in lacrimi 
Cerand indurarea,concreta a sfintelor,patimi,

-Doamne!!!,preacucernica nascatoare,de dumnezeu 
Aici robul tau,care fara de voie,a ajuns la greu 
Ma rog tie si tuturor icoanelor,facatoare de minuni 
Sa-mi desavarsiti sufletul,incorsetat de genuni,

Fa doamne ca sa revin,din atata festin 
Ma rog tie,si cu condescendenta,ma inchin 
Lumineaza mintea mea,ratacitoare in pribegie 
Si reda-mi destinul,afundat in marinimie,

Preasfanta fecioara,cu harul tau,ceresc 
Ajuta-ma,in veci cu smerenie,sa reusesc 
Mandru este numele tau,de fecioara nascatoare 
Scoate-ma cu bine,din aceasta nastrusnica,valtoare ,

Prealuminata icoana,a destinului emancipare 
Da sufletului meu,osanza si eterna sarbatoare 
Da-mi mana cerului,si piosenia cuceritoare,

Ma rog tie divinitate,mai presus de cele lumesti 
Sa-mi dai cele mai sfinte,vorbe pe care l-e poftesti 
Milostiveste-te spre mine,robul tau,de-a pururi 
Si selecteaza-mi,cele mai bune,sensibile ganduri,

Biserica suspina,din paramele sale,vechi 
Tamaia indeparta,orice iz,de strechi 
Maramele de la icoane,stergeau lacrimile,sfintilor 
Turla inalta ridica,nada spre inaltul,cerurilor,

-Ma intorc doamne,la tine,eroul neprihanit 
Cu duhul sarac si trupul anemic-hranit 
Cerandu-ti cu incredere tie si numai,doar tie 
O scanta,doamne,de bucurie si fericire,

Doamne,tu care a-i creeat cerurile si pamantul 
Dezleaga tainele vietii,si refa legamantul 
Da-mi doamne liniste si pace noua,si mie 
Indura-te in veci in a ta,venerabila marinimie,

Primeste doamne,rugaciunea unui biet,profan 
Care iubeste viata,lipsindu-se de o letcaie,de ban 
Si care a pus,mai presus,iubirea de aproape 
Da-mi si mie,doamne,sa am din toate,

Ma-nchin si ma intorc,la tine mereu 
Fiindca tu esti,singurul,incoruptibil dumnezeu 
Mereu ma voi intoarce,preabunule,la tine 
Sa i-mi refac,pierduta,nostalgica viziune,

Slavit sa fie numele tau,imparate ceresc 
Si da-mi bunele cugetari,pe care l-e nutresc 
Da-mi lumina din lumina,si cuget din cuget 
Si nu ma lasa,vreodata,sa buigui si sa gresesc,

Preasfanta intelepciune,eterna si providentiala 
Alunga ispita,si fereste-ma de vre-o nastrusnica,greseala 
Da-mi mintea,luminata,cu garantia vesniciei 
Si bunatatea,inteligenta cu piosenia,cucerniciei,

Iarasi ma intorc,doamne spre lacasul tau,preasfant 
In smerenie,marinimie,preafericire si cant 
Multumindu-ti cu reverenta,si multa plecaciune 
Ca a-i facut si pentru mine,o adevarata minune,

Inveci,fie slavit numele tau,si laudat 
Inveci voi privi,imaginea ta,marcat si resemnat 
Inveci voi privi,imparatia cerurilor,ca adevarat 
Mit curat,salvgardat si vesnic,consacrat,



 






Tehnoredactare:Gabriel Baciu 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postare prezentată

Gabriella

Gabriella    Atat de frageda,tinerete fara batranete  Gabriella,prima alerta,prima justete  Primul schimb de impresii...